Interactieve 180 graden projectie
Regelmatig krijgen wij de vraag of we ook visualisaties kunnen maken. Dit voorbeeld is gebaseerd op een project dat wij met Artishock hebben gedaan. De vraag was een 180 graden ‘VR’-toepassingen te maken die idealiter ook nog interactief was. Dit concept hebben we verder uitgewerkt. Het resultaat spreekt wellicht tot de verbeelding. Voor deze beleving hoeft niemand iets op het hoofd te zetten (zoals een VR-bril) en meerdere mensen kunnen tegelijk de ervaring delen (niet mogelijk met bijvoorbeeld één VR-bril). Daarnaast heeft Corona ervoor gezorgd dat het opzetten van VR-Devices in publieke omgevingen lastiger is geworden. Al met al is deze interactieve 180 graden projectiewand een blikvanger in ieder museum.
Interactiviteit
Door een passende console te ontwerpen wordt het voor bezoekers mogelijk om zelf de ‘content’ te bepalen. Daarnaast is het mogelijk om zelf de richting te kiezen waar je in de virtuele omgeving heen gaat of kijkt. Dit maakt het voor jong en oud interessant om mee bezig te zijn en nodigt uit om de virtuele omgeving actief te onderzoeken en te zien wat er te ontdekken valt. Hierin kan worden voorzien door op bepaalde punten ‘points of interest’ in te bouwen. Deze kunnen op hun beurt ook weer leiden tot interactie met de bezoeker. Dit heeft allemaal te maken met hoe de content wordt gepresenteerd, bijvoorbeeld als 360-graden video of als ‘serious’-game.
Realistische 3D elementen
In onze animaties en visualisatie kunnen wij allerlei soorten 3D-objecten verwerken. Hiernaast een realistische versie van een Nederlands Hunebed.
Console
Deze console is gemaakt van twee op elkaar gestapelde keien. Deze zullen worden gemaakt van beton en worden voorzien van de benodigde bedrading.